Friday 25 March 2016

Part 7 : Zatul

Along pernah bertunang . Kak Ain minta putus lepas abang balik dari France.

Kenapa kak ain minta putus ? Menyibuk pulak aku bertanya . Rasa nak lempang pulak pipi neh .

Entahlah Kak , masa tu adik kat kolej . Ummi cakap takda jodoh jer , tapi adik rasa adik tau sebabnya. Kak Ain ada orang lain . Adik pernah jumpa Kak Ain dengan lelaki lain masa main bowling . Kak Ain terkejut nampak adik masa tu .

Ooo..aku membulatkan mulut . Aku kawal diri dari mahu bertanya apa berlaku seterusnya . Sabar sabar jangan gelojoh bertanya Mar . Rileks sudah .

Sejak tu along baran semacam jer . Akak dah lama kenal along ?

Hoh? Akak ? Aku terkejut kekononnyer .

Baru jer , plus minus 8 bulan . Aku menjawab sambil jemariku mengira dan angka 8 aku tunjukkan pada Mira .

Macamana akak kenal along? Along cakap kat ummi akak pun putus tunang.

Eh bila pulak aku bertunang? Kalu aku bertunang siapa tunang aku? Belajar pun habis lagi . Gatal nak bertunang ? Mampu sangat ker bakal laki aku tu sara hidup kami ?

Wah , banyak pulak monolog aku neh .

Along cakap macamtu kat ummi? Aku meminta pengesahan dari Mira .

Iyer kak , along kata ex tunang akak kawan masa along kat France dulu . Along yang tolong serahkan cincin bekas tunang pada akak . Kawan die kirimkan masa along balik Malaysia untuk bagi akak tanda putus tunang .

Cincin ? Aku rasa seperti mahu pecah dada . Allah .

Ya , cincin yang terukir nama aku dan Hambali . Cincin Perak . Aku masih menyarungkan cincin itu . Z&H simboliknya.

Namun, Murad tidak menyerahkan cincin kepadaku saat pertama kali kami bertemu di Lrt Masjid Jamek tetapi keychain menara Efel.

Mengapa Murad tidak amanah ? Apa yang dia cuba lakukan?

Maknanya barang yang di katakan Hambali untuk di kirimkan melalui sahabatnya adalah Cincin tanda dia sudah lupakan aku ?

Aku terdiam . Baruku tahu kisah sebenar bahawa aku memang hanya mengharap setia . Namun hati hambali sudah berubah lama .

Luka hati bertambah parah bila ku tahu kebenaran ini . Allah.

Mira , akak balik dulu ya . Nanti kita jumpa lagi . Akak ada extra class malam ni .

Kami bertemu di Hugo Kajang . Mira bertemuku kerna ummi mengirimkan bilis pedas untukku . Mira belajar di Uniten .

Aku memberi alasan pada Mira . Mira muda dua tahun dariku.

Aku mengambil keputusan untuk menaip mesej kepada Murad .

Abang , just to let you know something.
I still have a long way to go .But i'm ready so far from where I used to be. And i'm proud of that.

Send.

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang