Friday 25 March 2016

Jangan EGO, jangan EMO.

Jangan EGO , Jangan EMO 😊

Kita perasan bagus sebenarnya hancus!

Aku tak cakap pasal orang . Aku cakap pasal aku !

Erk?

Iyer tak tipu! Aku nak ceritalah ni. Sabaq sat na.

Ceritanya begini.

FBADS tu makanan aku jer .
Aku spend rm3 sahaja . Minima aku untung satu barang rm15 bila CLOSES SALES. * saja guna CLOSES bajet banyak*

Kiralah berapa ROI😊. Sifu sanasini cakap kena MARGIN 3X ganda dari harga Modal. Aku selamba jer jual produk orang 1x ganda untung pun tak sampai .

Bukan berapa banyak ko spend Fbads derr..tapi berapa POWER ko CLOSED SALES.

Aku mungkin gebang jer kencang pokok pun tumbang . Maka ,pada suatu hari aku pun tak tau mcamana aku boleh sesat pegi ABS kat Gombak tuh.

Aku pergi dan duduk lama jugak la setengah hari .

Setengah hari tu aku buat aper ?

Aku kongsi dengan CiIffah Sakurara  ( Cik hoccay) macamana nak buat ayat COPYWRITTING dan hayun fbads rm3 jer.

Aku ada masalah mengajar . Aku akan terus buat . On page dan fbads terus run.

Hasilnya mata bulat Cik Puan Iffah yang sudan cukup bulat itu BUNTANG!

Ayat kat page BISKUT tu saw by 4++ orang berbanding SA jer sebelum ni.

Itu biasalah . Goreng jer ayat lebih kurang TAKDA SALES apa barangkan?

Maka aku pun godek godek untuk beliau fbads rm3 tersebut. Hasilnya?

Closing rm120 biskut . Customer kat Putrajaya.

Masa tu aku ingat lagi. TuanAbdul Sattar Roslanan  ( fesbuk please jangan sabo tags aku neh, moleh aku tulis Tuan kat pangkal nama hilang bila posting) sedang menggunting stiker dengan tenangnya. Hehe..

Apa nak cerita neh?
Nak cerita mainan ONLINE neh senang sebenarnya cuma perlu tahu kita MENUMPANG rumah abam MARK.

FBADS tuh TIM beliau yang conquer. Betul?

Appeal la camna pun tetap kena BAYO dulu biarpun tiga hinggit. Dulu lepas la tiga hinggit tu. Sekarang ? Tak dapeknyer jepp..

Solusinya?

Mark boleh ada TIM JUALANnya di FBADS.

Mengapa tidak kita buat TIM JUALAN kita bertemu terus ke muka pelanggan?

Malu?

Yang Malu tu dah kenapa?

Hutang berselerakkan lagi malu derr..

Mana nak belajat bina Tim OFFLINE?

Cari TuanAdy Azhar Ismailil  ( ada pangkal nama Tuan , habaq sesiap kot fb sabo) dan konco konconya.

Sekian , wabillabitaufik wal hidayah.assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang