Friday 4 March 2016

Belajar memasrahkan kehendak, bukan memaksa kehendakNya.

Subuh ini,

Ku lemparkan pandangan luar jendela. Melihat langit .Sebutir dua bintang bertitik putih hamparannya hitam.

Aku menanti bunyi makhluk. Aku kira burung. Seminit sebelum azan lazimnya bunyi seperti ini kedengaran.

Aku sudah siapkan bekalan makanan si dia. Semalam nasi goreng yang ku sedia di bawa pulang tanpa luak sedikit pun.

Di jamah dua tiga mulut katanya. Masa mengejarnya. Tidak sempat menyantuni makanan sebaiknya.

Aku berniat makanan ini untuk makluk Allah yang memerlukan semasa membuangnya ke dalam plastik hitam sampah. Semut antaranya.

Uwok , Uwok , Uwok , sebanyak 7( tujuh) kali laungan. Ia hanya tidak kedengaran andai hari hujan.

Subuh ini , Aku memejam mata menikmati suasana. Allah , benarlah.

Semakin berusaha berlapang dada dan ikhlas atas sesuatu perkara , semakin tenang perasaan itu.

Bahkan ,

Semakin yakin Allah berikan yang terbaik di masa hadapan.😊

Belajar memasrahkan kehendak  , bukan memaksa kehendakNya
-unknown-
😊

Wallahu'alam

Yang Benar ,
Haida Kamaruzaman

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang