Wednesday 10 August 2016

Macamana presentation abang?

Abang dah balik .

Aku menguntum senyum menyambutnya pulang petang tadi . Aku berada di bilik utama saat si dia muncul di muka pintu .

Sudah dua hari pergi dan pulang beruniform putih no 3 .

Tugas aku pasangkan aksesori di uniform . Nama , pingat .

'Appaulet' sejak awal perkahwinan sebalak setengah sehingga sekarang dua balak setengah .

' Badge ' perlu berada di tengah . Penanda arasnya butang pada poket baju .

Sejak bernikah aku tidak pernah membasuh uniform putih . Hantar dobi .

Pelbagai faktor yang ku ambil kira akan uniform putih ini untuk aku uruskan pembersihannya . Alhamdulillah , si dia bersetuju .

Aku berjalan ke penjuru kepala katil mengambil talipon di meja sisi . Melihat jam di talipon jam 6 petang .

Awal abang balik harini . Aku memeluk dan melihat ke dalam anak matanya .

Pelukkan di lerai .

Lazimnya , jam 7.30malam baru kelihatan batang tubuh lelaki yang ku cintai kiriman dari Allah itu .

Cukup masa , di panggil pulang . Ada tempoh tamat . Aku perlu menggunakan masa yang diberi sebaiknya menyintai dan memberi perhatian pada hubungan ini .

Habis presentation baliklah yang . Jawabnya sambil meleraikan uniform di tubuh .

Macamana presentation abang?

Huh ,bolehlah yang . Kedengaran keluh kecil .

Apabila keluh sebegitu sudah kedengaran . Aku tahu ada perkara yang si dia perlu luahkan .

Aku biarkan si dia menuju ke ruang tamu .

Aku ke dapur mengeluarkan ikan untuk masak makan malam .

Abang mahu keropok ? Ayang gorengkan . Aku bertanya sambil berdiri di muka pintu dapur pemisah ruang makan dan ruang tamu . Memandangnya.

Tanpa bersuara , si dia menggeleng .

Aku kembali ke dapur . Ikan ku simpan kembali ke dalam peti ais . Cadang mahu masak asam ikan dan ikan goreng . Aku batalkan niat .

Abang , kita makan nasi arab nak malam ni . Ayang teringinlah . Aku berada di sisinya di sofa coklat cair hak kerajaan .

Boleh boleh boleh . Balasnya .

Aku tahu si dia akan setuju . Tidak pernah berkata tidak akan mahuku .

Aku tahu si dia perlukan aku untuk berbicara .
Hanya aku yang tahu caranya dan suasana bagaimana si dia mudah berbicara segalanya denganku .

●●●

Saat go live di lakukan ,si dia sudah separuh meluahkan apa yang berlaku .

Bertabahlah sayang , adat mendapat tugasan kerja berkumpulan . Sementelaah pula , setiap kalian adalah individu yang lain matlamatnya .

Kita tahu hakikat itu .

Wallahu'alam.

#haidakamaruzaman
#hkccway
#kisahkutaksempurna

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang