Wednesday 10 August 2016

Jangan hidup dalam kenangan.

Apa pengalaman ayang dapat selama berada di Sarawak ?

Si dia bertanya kepadaku .

Tshirt Polo warna biji kundang di sarungnya . Dia tahu aku sukakan warna itu melekap di tubuhnya bersama Jeans Levis .

Stereng kereta di pusing ke kiri selekoh memasuki stesyen minyak Petronas .

Banyak sangat bang . Abang tahu , tadi sebelum balik Kieyna Hiskichna bawak ayang dengan Ai pergi Central Market Sibu .

Ayam , itik diorang jual balut dalam surat khabar . Anak Anjing pun diorang jual bang . Dalam sangkar . Tengok gambar ni bang .
Aku slide talipon dan ke galeri album . Menunjukkan beberapa gambar berkaitan .

Ayang tolong letak minyak jap . Abang nak masuk dalam .

Saat aku sudah membuka mulut , kereta di parkir di dalam kotak kuning berhadapan tangki minyak dua nozel .

Aku mengangguk , keluar dari kereta . Si dia melangkah masuk ke dalam kedai mesra .

Aku humming lirik lagu Sesal separuh nyawa .

Andai pastiku tahu takkan tinggalkanmu
sesal separuh nyawa takkan hilang
Di hembus bayu membawa
Tapi sulit ku teruskan

Berterabur lirik entah kemana .

Dalam lirik lagu itu , Jangan hidup dalam kenangan . Berikan peluang pada diri untuk bahagia . Bantu diri sendiri untuk bahagia .



#haidakamaruzaman
#hkccway
#kisahkutaksempurna

2 comments:

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang