Wednesday 13 April 2016

Part 13 : Zatul

I'm stronger because of my hard times, wiser because of my mistakes ,and happier because of my experiences.

You know abang ? you are that ones give all that ! Aku meluahkan rasa yang selama ini aku pendam .

Mengapa Mar pilih kawan abang ? Mar sengaja nak sakitkan hati abangkan?

Itu soalan Hambali kepadaku semasa dia menantiku di cafe tempat aku bertugas .

Jam 10 pagi aku menerima sms dari hambali selepas 4 tahun peristiwa hatiku di remukkan.

Apa mahunya dia?

Malam semalam aku berpasangan dengan murad di suatu majlis malam raya cina . Murad mahu aku menemaninya untuk menjadi pasangannya .

Mar hanya perlu ikut sahaja apa abang buat . Abang letak sudu mar letak . Abang duduk Mar duduk . Jangan risau . Masa open floor Mar tak perlu involve .

Itu janji Murad semasa mahu aku menemaninya . Aku setuju kerana kebetulan majlis berlansung jumaat malam . Esok sabtu kerja separuh hari.

Di ruang legar aku ternampak kelibat Hambali bersama pasangan . Aku bertanya Murad mengapa tidak maklumkan aku kehadiran hambali bersama ? Murad menjawab asbab aku tidak bertanya .

Betul juga . Buat apa sembang pasal hambali di antara kami berdua .

Suasana cafe lenggang cuma ada beberapa kakitangan yang memandang ke arahku .

Kita bicara tempat lain bang . Zatul tak selesa .

Aku bingkas bangun dari kerusi dan meninggalkan Hambali yang katanya kebetulan lalu di Kajang kemudian singgah ke tempat kerjaku bagi memastikan adakah benar aku bertugas di pusat perubatan swasta ini.

Zatul , abang dah bercerai .

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang