Wednesday 6 April 2016

Part 11 : Zatul

K , aku dah bagitahu mak aku . Minggu depan rombongan meminang datang .
Aku pun dah bagitahu mak ko . Mak ko setuju .

Sms ku buka. Read

What?
Send.

Aku sayang hang .
Read .

•••

Sms dua minggu lepas aku buka . Aku kini tunangan orang . Sudah setahun aku bekerja selepas tamat pengajian .

Di dalam tempoh pembelajaran di kolej aku harungi dengan cekal . Biarpun hatiku berdarah saat mengenal cinta .

Ikatan pertunangan di ikat setahun . Selama empat tahun perkenalan aku dengan Syams rupanya dia bijak mengambil hati ibuku . Biarpun aku tidak percaya dengan ikatan pertunangan ini namun aku tahu hukum sebagai tunangan orang . Bagaimana aku mahu maklumkan Murad bahawa aku sudah bertunang ? Biarkan sahaja?

Aku meraup wajah sendiri .

Mak sudah maklum dia tidak suka orang ada ada . Biarlah orang kampung sahaja . Sudah jelas Murad bukan calon menantunya .

Hambali pula sudah bernikah dan punya dua anak . Aku sudah ketemu isterinya . Nur nila sari.

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang