Monday 4 April 2016

Part 10 : Zatul

Mar tak cantik pun bang , tak seksi , tak pandai bersosial . Senang cerita kita tak sekufu pun . Kenapa abang selesa luangkan masa dengan Mar ?

Aku bertanya Murad . Aku malas buang masa tanpa tahu apa sebenarnya tujuan dia mengambil berat urusan hidup aku . Aku mengadu senggugut pun dah beriya ajak pergi klinik. Senggugut jer kot .

Murad diam . Kemudian dia memulas stereng setelah lampu isyarat hijau di simpang tiga Hotel Prescott.

Dia menghantarku pulang seperti di janji selepas majlis tahlil di rumahnya . Saat itu juga Hambali datang bersama dua anak kecil yang comel . Seorang lelaki dan seorang perempuan . Di khabarkan keduanya adalah anak Hambali .

Mar tanya abang , kenapa diam ?

Kita Nikah . Ringkas permintaannya .

Sudah sampai di hadapan rumah sewaku . Beliau menarik handbreak . Parking di hadapan pagar rumah melintang .

Kawin ? Abang jangan main main . Mar tanya soalan tadi sebab taknak abang salah sangka dengan hubungan kita . Abang ajak kawin pulak . Menangis aweks kat luar sana kalu tau abang ajak Mar nikah .

Aku ketawa kecil . Cuba membuatkan suasana tidak terlalu stress . Padahal hati aku rasa bagai tertikam dengan ajakkan kawin itu .

Abang serius . Kita nikah . Bawa abang jumpa family Mar . Murad mengalihkan tubuhnya mengadap aku . Meletakkan tangan kanannya di stereng dan kirinya di belakang kepala tempat dudukku.

Aku buka pintu dan terus keluar .

Abang , Mar janji tak tanya dah soalan macam tu . Lupakan soalan tadi ya . Then , Mar masih boleh jumpa Umi. Deal ?

Aku menundukkan sedikit badan menjenguk ke dalam kereta satria hitam itu sebelum menutup pintu .

Aku masuk ke dalam rumah . Setelah aku menutup pintu rumah . Aku menyelak langsir tingkap . Kereta satria itu baru meninggalkan rumah .

Itu perkara biasa setiap kali Murad menghantarku pulang .

Tiba tiba ajak nikah ? Huish seram! Panjang lagi masa aku mahu bekerja . Kahwin pula dengan Murad ? Kerjayanya menakutkan aku erti setia . Ramai wanita setahu aku menghimpitnya . Aku belum sedia .

Adakah kehadiran Hambali di rumah ummi tadi memberi rasa cemburunya?

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang