Saturday 13 February 2016

Aku dan Nenek

Ramai  yang  mengata  aku . Aku  senyum  buat  tak  tahu 😊. Dulu  si  haida  tidak  begitu . Nampak  dungu dan diam.  Sekarang dia sudah tunjuk belang . ( wei  aku  manusia  la  bukan  harimau  kumbang ) .

Dia bukan macam bodoh bodoh ker dulu ? Masa 2010 tak  silap aku . Dia  jual  kekabu pastu  mengurut .

Itu  dulu. Upin  Ipin  pun  belum  popular lagi. Boboiboy  pun  tak  lahir  lagi.

Aku sengaja  mencipta  watak  bodoh  bodoh  itu untuk  kurangkan  bersembang  benda  tak  perlu😊. Orang  siam  kata  personality aku 'Reserved'  .

Aku mulakan HKCC 3 tahun lepas takdak  yang  tahu motif aku bergaul  dengan  pelbagai  peringkat . Memang  aku  cipta  sikap rileks dan jangan  menonjol . Buat  duit  dediam  sudah .

Aku  ada  seketul  lori pinjam  bank tetiap  bulan  bayar . Seketul  ker  sebuah  lori? Owh  sebuah  penjodoh  bilangangannya. Almaklumlah  aku cipta  bodoh  itu😊 .

Selamani aku  jual  kopi ja . Alhamdulillah  rezeki  kurniaan Allah  Taala .

Tiada  siapa  yang  tahu  aku  pernah  menjadi  guru  persendirian bermula jam 8malam hingga  9malam 😊 . Siang  aku  sumbat  kekabu  takpun mengurut wanita yang  memerlukan  khidmatku😊

Ada kisah  antara  aku dan NENEK  50tahun  yang  aku  simpan  sejak  lama  dulu.

Bagaimana aku tukang  urut , jual  kekabu  juga  sekarang  penjual  kopisusu  seorang wanita  bergelar  boleh  percayakan  aku  untuk  komersialkan  MAGIC  POTION 😊.

Haida Kamaruzaman

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang