Monday 13 June 2016

Part 6 : Syidah

Jangan risau ,dia tak tahu tentang kita .

Itu bait tulisan di Whatsapp . Ayat itu masih berbaris di hadapan mata aku. Balas imran pada perempuan bersuami itu.

Allah . Aku meraup muka.

Dunia akhir zaman. Jangan merungut mengapa Allah Murka .

Isteri tak tahu tentang kalian . Namun ingatlah , Allah itu Maha MELIHAT . DIA Maha BERKUASA .

Jangan hairan juga andai perbelanjaan tidak pernah cukup biarpun pendapatan tinggi .

Allah menarik berkat itu . Suami itu ketua rumahtangga.

Mengapa aku yang tidak setia . Mengapa .. bait lagu Wings nyanyian Awie secara automatik memetik suis mindaku.

Aku menangis. Andai aku adalah Syidah bagaimana? Aku pandai memberi nasihat .

Jangan aibkan wanita itu. Kita cari suaminya.
Itu perempuan pertama .

Jangan aibkan wanita itu . Dia bukan warganegara . Namun dia islam. Janda anak dua juga .

Hebat! Apa yang kurang dalam rumahtangga?

Kata Syidah. Dia meletakan terlalu banyak percaya .

Di rumah di suami . Di luar mampukah kita menjaganya? Hanya berharap pada ALLAH setiap kali melepaskan suami keluar bekerja mahupun pintanya keluar atas sesuatu urusan tanpa isteri di sisi.

Namun , ke mana arah tuju suami?

Allah Allah Allah . Ketat dadaku ini.
Terganggu urusan kerjaku . Aku yang bermuhasabah diri.

😭

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang