Wednesday 8 June 2016

Part 2 : Syidah

You must always be willing to listen , for how can you expect to understand anyone else , if all you hear is your own voice .

The keys to happiness are in your hands dear .

Merangkak dan terhegeh hegeh aku menyusun ayat di atas .

Betul atau salah nahu sorofnya aku tinggalkan di belakang.

Satu satu ayat melayu ke omputih aku translate pada Syidah saat aku memeluknya semalam . Korang boleh bayang subtitle citer talibisen.

Aku gagal dalam bicara selalunya. Tanganku lebih pantas dari lidah .

Bersama syidah aku perlu dwi bahasa . 60% adalah omputih celop .

Pagi ini selepas subuh , aku hubungi beliau . Alhamdulillah , beliau ada di corong talipon.

Dear , Did you do what we discuss?

Yup! But i'm still shivering . I'm weak .

Selawat , closed your eyes , breath .

Terdengar hela nafasnya .

Sebelum pulang , aku nasihatkan beliau supaya berbincang dengan tenang .
Jangan meroyan . Lakukan reversed psikologi.

Ini perkahwinan . Institusi yang suci. Perkara yang berlaku pada perkahwinannya adalah ujian keteguhan .

Bukan semua mampu rasional saat di uji . Ia pedih dan aku pasti ia merobek hati .

Jaga Allah , Allah jaga kita .
Jangan tinggalkan HAK Allah . DIA tak pernah tinggalkan kita .
Jangan tanya Im bagaimana dan mengapa . Kita pasti tidak mahu mendengar jawapannya . Tiada alasan yang baik atas perkara nafsu begini .

Esok , lepas Azli keluar bekerja i will come beside you sayang. But after 9 . I must meet someone before 9 .

Sepanjang perjalanan sehingga pagi ini . Jiwa aku kosong . Minda aku sarat .

Allah. Aku mengeluh kecil . Ini bukan kisah drama . Ini realiti kehidupan.

#haidakamaruzaman
#kisahkutaksempurna

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang