Thursday 9 June 2016

Ayang kenapa?

Embrace the rain . I'll teach you something you'll remember forever .

Aku tersenyum seketika . Ayat itu pernah aku dengar dari mulut seorang sahabat . Marah yang tidak dapat di bendung . Kini , luka itu di jahit kemas seorang lelaki bernama suami .
Kecewa menyintai lelaki yang salah dahulunya terubat . Bertahun peristiwa itu berlalu , namun masih terasa baru .

Semalam yang hilang , tidak kembali di masa akan datang . Bunyi hujan semalam masih menyimpan data . Lebat seketika kemudian renyai menimpa bumi .

Segar lepas hujan . Itu subuh semalam . Langit pagi ini di hiasi satu bintang .

Azan sudah berkumandang dari surau kejiranan. Jarak hanya 50meter . Lompat sahaja pagar sekiranya mampu .

Sayang , mahu ayang pasang 'ampoulate' di uniformkah?

Aku bersuara pada si dia saat mataku tertacap pada uniform putih no 3 tergantung di pemegang pintu almari .

Keadaan kesihatan si dia sejak minggu lepas kurang baik . Batuknya menjadi jadi waktu malam .

Akanku sapu MRS di belakang badan , leher dan dadanya sambil berselawat . Apabila di tanya mengapa di leher juga mahu aku yang menyantuninya . Boleh sapu sendiri .

Ayang pandai jampi .

Melawak pulak die . Aku selawat terang dan jelas kedengaran .

Abang , andai ayang pandai jampi . Seluruh dunia ayang nak jampi tiada sengketa terutamanya mengunci nafsu , mulut dan tindakan menyebabkan deritanya jiwa .

Saat aku berkata demikian , daun aku di loh mahfuz di timpa oleh daun yang gugur . Berdesing telinga . Kerap desingan itu sejak kebelakangan ini . Sehari kadangkala 4 ,5 kali.

Cepat cepat istiqfar menguasai suasana.

Ayang kenapa ? Si dia bertanya tatkala melihat aku istiqfar . Ku renung mata redupnya dalam kesamaran lampu tidur .

Daun ayang bergegar lagi . Nyataku perlahan . Membisik ke telinganya .

#haidakamaruzaman
#kisahkutaksempurna

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang