Wednesday 11 May 2016

Jaga Allah, Allah akan jaga suami

Seorang isteri bertanya kepadaku semasa kami terselit berbicara .

Sedang kami menikmati curry laksa Papa Rich di G- Village .

Puan , maaf boleh saya minta pendapat?
bagaimana tandanya sayang pada suami?

Aku menguntum senyum.
Benar , Puan mahu tahu dari saya? Aku mencubit apam gula hangus di hadapanku. Menghirup lime juice.

Ya benar puan. Wanita itu meletakkan sudu dan garfu di tepi pinggan charkuetiaw dan memandangku.

Jaga Allah , Allah akan jaga suami .
Aku nyatakan ringkas.

Maksud puan? Beliau mohon penjelasan.

Suami hanya pinjaman , Allah yang Kekal .
Suami datangnya dari Allah . Suami itu manusia. Manusia sifatnya fana' . Maknanya sementara .

Saya bukan insan yang layak puan bertanya . Rumahtangga kita berbeda nakhodanya .
Saya banyak khilafnya

Aku menoktahnya di situ .

#haidakamaruzaman
#kisahkutaksempurna

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang