Friday 15 July 2016

Amanah itu berat..

Saya rela tak mengandung puan .
Saya baca pasal Raja farrah mengandung tadi .

Anak saya dua dengan bekas suami . Kedua dua muka dan sikap anak semuanya mewarisi dia . Benci saya melihatnya . Sekarang anak anak saya lepaskan hak penjagaan pada bekas suami . Itupun dia tak mampu nak sara .

Maaflah puan , saya percaya pada puan untuk dengar masalah saya ni . Apa yang perlu saya buat ? Kejam sangat ker saya ni ?

Aku terdiam . Terdiam dan terdiam .

Sepuluh minit kemudian aku membalas .

Assalam puan yang baik ,  Allah duga tandanya DIA sayang . Anak itu AMANAH . Bermakna puan dan bekas suami di beri AMANAH mendidik mereka .

Pecah amanah di dalam kehidupan manusia sesuatu yang di pandang jijik dan berdosa . Bagaimana dengan pecah amanah kiriman Allah ?

Saya bukan baik . Saya juga bukan orang yang layak menghakimi puan kejam atau tidak .

Puan seorang yang kuat , sentiasa di rahmati Allah dan di sayangi Rasul . Emosi memang parah apabila benci tertanam . Untuk saya mohon puan berlapang dada , saya tidak berada di tempat Puan .

Cadangan saya , puan berbincang dengan suami demi mendidik AMANAH Allah .

Amanah itu BERAT . Anak itu Amanah sekali lagi saya ingatkan puan .

Saya sentiasa ada untuk mendengar luahan puan . Tulis sahaja ya . Samada lewat atau cepat sahaja saya akan membalas . InsyaAllah.

Salam hormat .

#haidakamaruzaman
#kisahkutaksempurna

0 comments:

Post a Comment

 

Kisahku Tak Sempurna Template by Ipietoon Cute Blog Design and Bukit Gambang